BOSHLANGʻICH SINFLARDA TAʼLIMIY DIKTANT VA UNI TASHKIL ETISH
Keywords:
boshlangʻich sinf o‘quvchilari, taʼlimiy diktant matnlari, yozma nutqni shakllantirish, imlo va punktuatsiya ko‘nikmalari, savod o‘rgatish jarayoni, eshitib yozish faoliyati, diktant turlari (nazorat, ijodiy, og‘zaki, so‘zma-so‘z), taʼlimiy maqsadlar, didaktik tamoyillar, ilg‘or pedagogik texnologiyalar, darsda mustahkamlash bosqichi, matn tanlash mezonlari, yosh psixologik xususiyatlari, o‘quvchilarning diqqatini shakllantirish, o‘qituvchining metodik mahorati, milliy qadriyatlar asosida taʼlim berish, boshlang‘ich sinflarda nutq madaniyatini rivojlantirishAbstract
Ushbu maqolada boshlangʻich sinflarda taʼlimiy diktant oʻtkazishning mazmuni, maqsadi va ahamiyati chuqur yoritib berilgan. Diktant — o‘quvchilarning imlo va yozuv malakalarini mustahkamlash, tinglab tushunish, eslab qolish va yozma nutqni rivojlantirishda muhim metodlardan biri hisoblanadi. Ayniqsa, taʼlimiy diktantlar o‘quvchilar bilimini nazorat qilish bilan birga, ularda mustaqil fikrlash, diqqat-e’tibor, eslab qolish qobiliyatlarini ham rivojlantiradi. Maqolada taʼlimiy diktantlarning turlari, ularni tashkil etish bosqichlari, dars jarayonida ulardan foydalanish usullari hamda pedagogning bu jarayondagi roli keng yoritilgan. Shuningdek, diktant matnlarini tanlashda e’tibor berilishi lozim bo‘lgan didaktik talablar, yosh xususiyatlarini hisobga olish, o‘quvchilarning tayyorgarlik darajasi va milliy qadriyatlarni aks ettirish masalalariga ham alohida to‘xtalib o‘tilgan. Maqolada ilg‘or pedagogik texnologiyalar asosida diktantlarni samarali tashkil etish tajribalari ham keltirilgan. Tadqiqot natijalari boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari uchun amaliy ahamiyat kasb etadi va o‘quvchilarning savodxonligini oshirishda muhim manba boʻlib xizmat qiladi.
References
1. Qodirova M. T., Tursunxo‘jayeva M. “Ona tili o‘qitish metodikasi”. – Toshkent: “O‘qituvchi”, 2019.
2. Toshpo‘latova S. “Boshlang‘ich sinfda savod o‘rgatish va ona tili o‘qitish metodikasi”. – Toshkent: TDPU nashriyoti, 2021.
3. Qurbonova M. “Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida savodxonlikni shakllantirishda diktant turlaridan foydalanish”. “Xalq ta’limi” jurnali, 2022, №3.
4. Karimova N. “Ona tili darslarida ta’limiy diktantlardan foydalanish metodikasi”. “Pedagogik izlanishlar” jurnali, 2021, №2.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Yulduz Muxiddinova (Author)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
All Rights Reserved.