ADAPTATION OF TEACHING MATERIALS TO DIFFERENT TYPES OF STUDENTS IN THE PROCESS OF TEACHING RUSSIAN
Keywords:
Russian language, students, educational materials, written work, analysis, language, vocabulary in Uzbek and English translation, approachesAbstract
In the process of learning the Russian language, it is important to adapt educational materials to different students. Since each learner has unique abilities, knowledge levels, interests, and learning styles, the materials should be structured in accordance with these characteristics for an effective learning process. This approach reduces difficulties in language acquisition, engages students more actively, and enhances the effectiveness of education.
References
1. Абдукаримова, М. (2022). Методика индивидуального подхода в обучении русскому языку. Ташкент: издательство Узбекского государственного университета мировых языков.
2. Исламова, Д. (2021). Методы дифференциации и адаптации учебного материала. Ташкент: издательство педагогика.
3. Каримов, С. (2023). Педагогическая психология в изучении языка. Ташкент: наука и техника.
4. Ташпулатова, Н. (2020). Адаптация учебников русского языка для учащихся разных уровней. Ташкент: учебное издательство.
5. Маматкулов, Р. (2022). Современные методы обучения языку. Ташкент: издательство национального университета Узбекистана.
6. Кадырова, Л. (2021). Интерактивные методы обучения русскому языку. Ташкент: Педагогика и психология.
7. Султанов, А. (2023). Основы индивидуализации учебного материала. Ташкент: образование и наука.
8. Юсупова, Г. (2020). Адаптация учебников русского языка к способностям и потребностям учащихся. Ташкент: университет мировых языков.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Tamilla Mavlyanova, Mekhrangiz Usmonova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
All Rights Reserved.